Més informació [ Detall d'activitat

 
4021231402   Programació i avaluació competencial del medi social i natural
2019-2020   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   16/1/2020 - 20/2/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC França
   c. Frederic Soler, 142 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   La formació s'inicia amb una presentació sobre el currículum i l'avaluació competencial. En una sessió de treball en petits grups, es mostra un exemple d'activitat d'avaluació competencial i es proposa als assistents que analitzin, en els mateixos termes, una activitat pròpia.
El professorat ha de dur a la formació: el currículum oficial de la seva matèria, els quaderns de competències bàsiques del seu àmbit i de l'àmbit digital, el document "El currículum competencial a l’aula" i una activitat d'avaluació pròpia que tingui plantejada per al segon o tercer trimestre.
  
Objectius   - Descobrir i valorar el medi social i natural en els diferents contextos educatius, mitjançant l’elaboració de projectes, amb la finalitat de planificar i desenvolupar activitats curriculars enriquides.
- Planificar l’ensenyament de la competencia social i natural, a partir de determinats objectius, continguts i seqüenciació de la competència, amb la finalitat d’enriquir l’acció educativa i millorar la competència per aprendre de l’alumnat.
- Reconèixer que la competencia social i natural són continguts interdisciplinars, per conformar una pràctica educativa que comporti experiències d’aprenentatge transferibles a la vida real.

- Apreciar, revisar o modificar seqüències d’activitats autèntiques, intencionades i estratègiques, a través de l’ús de metodologies globals en contextos adequats al contingut curricular que es treballa, per a que l’aprenent pugui exercitar progressivament habilitats i destreses que li permetin resoldre, amb el seu propi criteri, els problemes que planteja la vida quotidiana.
- Facilitar la transformació de l'avaluació en una eina de seguiment del procés d'aprenentatge dels alumnes, donant eines i models als centres.
  
Continguts   - Projectes en el medi social i natural en els diferents contextos - Motivar: Preparació per al futur, Motivació i comportament, Responsabilitat, Creativitat.
- El disseny de projectes: La tria, les dimensions, les fases i finalment la creació d’un projecte.
- Gestió dels projectes: normes d’aula; el dret a equivocar-se millora l’aprenentatge; organització de les tasques; diari de treball…
- Revisar o modificar seqüències d’activitats, a través de l’ús de metodologies globals.
- Avaluació del projectes: Avaluació formadora.
Intruments d’avaluació: Rúbriques, Portfoli-Diari, Web-Blog
  
Formador/a   Laura Valdés Sánchez
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació
Elaboració d'un projecte
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
  
Persones  destinatàries   ACTIVITAT RESTRINGIDA
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   16/01/2020   1700   1900 
 Sessió 2   dijous   23/01/2020   1700   1900 
 Sessió 3   dijous   30/01/2020   1700   1900 
 Sessió 4   dijous   06/02/2020   1700   1900 
 Sessió 5   dijous   13/02/2020   1700   1900 
 Sessió 6   dijous   20/02/2020   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent