4021231402 |
Programació i avaluació competencial del medi social i natural |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
16/1/2020 - 20/2/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC França |
|
c. Frederic Soler, 142 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació s'inicia amb una presentació sobre el currículum i l'avaluació competencial. En una sessió de treball en petits grups, es mostra un exemple d'activitat d'avaluació competencial i es proposa als assistents que analitzin, en els mateixos termes, una activitat pròpia.
El professorat ha de dur a la formació: el currículum oficial de la seva matèria, els quaderns de competències bàsiques del seu àmbit i de l'àmbit digital, el document "El currículum competencial a l’aula" i una activitat d'avaluació pròpia que tingui plantejada per al segon o tercer trimestre.
|
| |
Objectius |
- Descobrir i valorar el medi social i natural en els diferents contextos educatius, mitjançant l’elaboració de projectes, amb la finalitat de planificar i desenvolupar activitats curriculars enriquides.
- Planificar l’ensenyament de la competencia social i natural, a partir de determinats objectius, continguts i seqüenciació de la competència, amb la finalitat d’enriquir l’acció educativa i millorar la competència per aprendre de l’alumnat.
- Reconèixer que la competencia social i natural són continguts interdisciplinars, per conformar una pràctica educativa que comporti experiències d’aprenentatge transferibles a la vida real.
- Apreciar, revisar o modificar seqüències d’activitats autèntiques, intencionades i estratègiques, a través de l’ús de metodologies globals en contextos adequats al contingut curricular que es treballa, per a que l’aprenent pugui exercitar progressivament habilitats i destreses que li permetin resoldre, amb el seu propi criteri, els problemes que planteja la vida quotidiana.
- Facilitar la transformació de l'avaluació en una eina de seguiment del procés d'aprenentatge dels alumnes, donant eines i models als centres.
|
| |
Continguts |
- Projectes en el medi social i natural en els diferents contextos - Motivar: Preparació per al futur, Motivació i comportament, Responsabilitat, Creativitat.
- El disseny de projectes: La tria, les dimensions, les fases i finalment la creació d’un projecte.
- Gestió dels projectes: normes d’aula; el dret a equivocar-se millora l’aprenentatge; organització de les tasques; diari de treball…
- Revisar o modificar seqüències d’activitats, a través de l’ús de metodologies globals.
- Avaluació del projectes: Avaluació formadora.
Intruments d’avaluació: Rúbriques, Portfoli-Diari, Web-Blog
|
| |
Formador/a |
Laura Valdés Sánchez
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació
Elaboració d'un projecte
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
|
| |
Persones destinatàries |
ACTIVITAT RESTRINGIDA
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
16/01/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
23/01/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
30/01/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
06/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
13/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dijous |
20/02/2020 |
1700 |
1900 |
|
| |